maanantai 26. joulukuuta 2016

Taimitarhan joulukalenteri

Kaikenlaisia neulonta joulukalentereita oli tänä vuonna tarjolla niin paljon että oli oikein valinnanvaikeutta. Päädyin neulomaan Niina Laitinen designin Taimitarhan joulukalenterin. Kalenteria seurasin facebookissa ja ajattelin että tämä sopisi minulle koska kirjoneulepätkiä tulee niin vähän kerralla että minun hartiat ehkä kestävät ohjeen tuijottamisen. Joulukiireiden vuoksi kuljin kalenteria kuitenkin koko ajan jäljessä ja kerralla tuli aina useampi luukku avattavaksi. Sain kalenterin reaaliaikaiseksi jossain 20. Luukun tienoilla.

Päätin jo alussa että neulon nämä äidilleni. Harmikseni huomasin että minulla ei ollut yhtään tumman harmaata 7 veljestä vaikka kaikkea muuta lankalaatikosta löytyikin. Aloitin sukat ensin vaaleanharmaalla ja vihreäkirjavalla raitalangalla. Kuviot erottuivat kuitenkin sen verran huonosti että vaihdoin kuviovärin luumun väriseen jota minulle on ollut kerä ties kuinka kauan enkä ole koskaan tykännyt ko. väristä. Näihin sukkiin kerä upposi kuitenkin mukavasti ja lopussa alkoi jo jännittää että riittääkö lanka. Pieni nöttönen jäi kuitenkin jäljelle. 

Valitsin ohjeeksi leveä pohkeisen mallin. Pituutta tuli minun jalkaan polveen asti ja jalkaterän mittakin ylitti minun varpaat joten toivon näiden olevan äidilleni sopivat.

Niina Laitisella on paljon kauniita sukkia ja nyt joulukuussa hän julkaisi joulusukkien ohjeita. Varsinkin Pakkasyö sukat ihastuttivat minua kovasti joten ostin ohjeen Ravelrysta. Tuo kirjoneulepalmikko on minulle aivan uusi juttu. Aloitin jo eilen sukkia pinkistä ja lilasta Pallaksesta mutta en ole tyytyväinen. Luulen että joko puikkokoko on väärä tai pallas vain ohuempaa kuin Nalle, Joten nyt täytyy odotella muun perheen heräämistä jotta pääsen penkomaan lankalaatikosta Nallea. Taimitarhasukissa tuli opeteltua lankadominansssia ja nämä Pakkasyö sukat osoittavat sen tärkeyden. Ihmettelin miksi kuvio erottuu niin paljon paremmin toisella puolella kuin toisella kunnes vaihdoin dominanssia aina puolessa välissä. Huomaatteko eron pinkillä puolella parilla viimeisellä sentillä?

1 kommentti:

  1. Tuo kaksivärinen palmikko pitäiskin opetella, on kivan näköistä.
    Kirjoneuleet ovat olleet mulle aina vähän sellainen peikko, yhdet sukat ja kahdet lapaset olen väkertänyt tiukasti lankadominanssia ajatellen. Sen kanssa kuviot pääsevät hienosti oikeuksiinsa.

    VastaaPoista