tiistai 1. joulukuuta 2015

Koirankakkapussijoulukalenteri

Tänä jouluna minullakin on joulukalenteri. 
Kuvat on otettu aamuhämärässä joten eipä noista paljoa näy mutta ennen joulua kaikki on vähän salaista hommaa.

Aloitetaanpa ihan alusta. Missä neuloimme kerran blogin jämälankavillasukkakalenteri alkoi tänään ja päätin liittyä ensimmäistä kertaa mukaan. Ideana on neuloa sukat päivittäin annettujen vihjeiden mukaan. Tässä kohtaa minä kuitenkin jo päädyin soveltamaan sillä sain idean että lapset voisivat tehdä minulle joulukalenterin jämälangoistani ja minä neuloisin kalenterista löytyvillä langoilla. En siis ihan noudata annettuja ohjeita. Miettiessäni mihin lapset kalenterin kokoaisivat muistin ylimääräiset koirankakkapussit joita meiltä löytyi vaikkei meillä ole edes koiraa. 

Lapset kokosivat viikonloppuna kalenterin hyvin salaisin menoin ja tänään ensimmäistä pussukkaa etsiessäni huomasin että moneen pussiin oli kirjoitettu jokin hauska viesti minulle numeron lisäksi, kuten esim. Ota kissa sisään pihalta :) 

Eilen neuloin kärjet harmaalla Pikkusiskolla ja tänään pussista paljastui lilankirjava Fabel. Sillä saikin neuloa peräti yhden kerroksen!

Tavoitteena on neuloa päivän tehtävä aina aamulla ennen töihin menoa. Saa nähdä onnistunko. Jännä nähdä muutenkin pysynkö tahdissa vai ufoutuvatko nämä alta aikayksikön. 

Jottei joulunodotus olisi liian leppoisaa törmäsin nyt illalla Lentävän Lapasen mysteerilapasiin ja nyt niistäkin on jo ensimmäiset yhdeksän kerrosta neulottuna. Mitähän minä huomenna keksisin?

1 kommentti: