maanantai 23. tammikuuta 2012

Muminmammans födelsedag

"Hej, födelsedag, hej födelsedag, muminmamma hon firar sin födelsedag" (Benny Törnroos)

Muminmamma dvs. jag firade min födelsedag på veckoslutet och fick härliga gåvor som syftade till handarbete. Garn, kaffemuggar och en muminmamma som stickar. Denna staty har redan sin plats i min stickhörna. Hon vaktar där på mina garn :)

Jag fick också lite garn. Hade önskar Novitas nya färger och fick två nystan av nalle kukkaketo och två nystan 7 veljestä. Sen en mugg av Heljä Liukko-Sundström "kutojapuput" eller något liknande och en muminmugg med Sosuli. Allt jag önskat!


Nu är det bara att börja sticka. Denna 7 veljestä raita tror jag att komer att bli vantar, mössa och en halsduk åt mig. Den är så vacker färg men vet inte vad den påminner mig. Kanske Valios herkkutrio glass?

Har fått några arbeten färdiga under veckoslutet men mera om dem sen senare när jag fått tagit foto på dem.

Lotteriet pågår ännu den här veckan så ni hinner ännu delta ifall ni inte ännu har gjort det. Jag är glad över så många nya läsare och också av alla ni "gamla"! Tack! Vad roligt att så många läser min blogg! Till lotteriet kommer ni härifrån http://heffishandarbetar.blogspot.com/2012/01/arvonta.html 

Lycka till!

7 kommenttia:

  1. Grattis! Oj vad du fick fina gåvar. Dom där nya Nalle-färgerna måste jag och köpa. :)

    VastaaPoista
  2. Grattis i efterhand härifrån också! Har du sett Novitas nya Miami-garn ännu på erat håll? Härliga sommarfärger! =)

    - Eva-Maria S

    VastaaPoista
  3. Tack Eva! Jep, har sett nya Miamin och de är ljuvliga! Förra året virkade jag av dem och det kändes että trevligt garn till att virka. Nya Novita tidningen kommer nästa vecka så det finns säkert möster till Miami oxo.

    VastaaPoista
  4. Onnea näin jälikäteen :)
    Ihania lankoja olet saanut ja tuo lankavahti on kyllä huippu.

    VastaaPoista
  5. härliga gåvor, jag har samma mugg(stickande kaniner) som kaffemugg på jobbet,och muminmamman som stickar sitter också på min hylla, helt mina favoriter. Grattis i efterhand.

    VastaaPoista
  6. I read your blog in chronological order. That is why my comments may be "strange" at times. But just hang on. I am sure I'm up to date soon.

    VastaaPoista